Сродкі масавай інфармацыі ў Беларусі

У Беларусі актыўна развіваюцца нацыянальныя сродкі масавай інфармацыі: друкаваныя, тэлевізійныя і радыёвяшчальныя СМІ, сеткавыя выданні.

Асноватворным нарматыўным прававым актам, які рэгулюе ўзаемаадносіны ў медыйнай сферы, з'яўляецца Закон Рэспублікі Беларусь "Аб сродках масавай інфармацыі".

На 1 студзеня 2020 года ў краіне зарэгістравана:

  • 1614 друкаваных сродкаў масавай інфармацыі (722 газеты, 851 часопіс, 31 бюлетэнь, 8 каталогаў, 2 альманахі), з іх 435 дзяржаўных і 1179 недзяржаўных;
  • 9 інфармацыйных агенцтваў: 2 дзяржаўныя і 7 недзяржаўных;
  • 20 сеткавых выданняў (14 дзяржаўных, 6 недзяржаўных);
  • 270 тэлерадыёвяшчальных СМІ, з іх 189 дзяржаўных (145 радыёпраграм і 44 тэлепраграмы) і 81 недзяржаўны (27 радыёпраграм і 54 тэлепраграмы).

Акрамя таго, на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь распаўсюджваецца больш як 270 замежных тэлепраграм (у кабельных сетках) і каля 3 тыс. замежных друкаваных СМІ.

Па стане на 1 студзеня 2020 года выдадзены 1644 дазволы на распаўсюджванне друкаваных СМІ.

Нягледзячы на ўсё большую канкурэнцыю на інфармацыйным рынку, айчынныя СМІ па-ранейшаму застаюцца галоўнай крыніцай інфармацыі для беларусаў.

Буйнейшымі нацыянальнымі медыя з’яўляюцца Белтэлерадыёкампанія , ЗАТ "Другі нацыянальны тэлеканал", ЗАТ "Сталічнае тэлебачанне" , выдавецкі дом "Беларусь сёння", выдавецкі дом "Звязда", Беларускае тэлеграфнае агенцтва.

Ва ўмовах змянення сусветнай інфармацыйнай прасторы і дынамічнага развіцця тэхналогій, фарматаў, метадаў падрыхтоўкі і перадачы інфармацыі медыйная галіна Беларусі сёння актыўна рухаецца ў напрамку лічбавай трансфармацыі.