Сродкі масавай інфармацыі ў Беларусі

У Беларусі актыўна развіваюцца нацыянальныя сродкі масавай інфармацыі: друкаваныя, тэлевізійныя і радыёвяшчальныя СМІ, сеткавыя выданні.

Асноватворным нарматыўным прававым актам, які рэгулюе ўзаемаадносіны ў медыйнай сферы, з'яўляецца Закон Рэспублікі Беларусь "Аб сродках масавай інфармацыі".

На 1 студзеня 2023 года ў краіне зарэгістравана:

  • 921 друкаваны сродак масавай інфармацыі (371 газета, 561 часопіс, 14 бюлетэняў, 1 каталог), з іх 400 дзяржаўных і 521 недзяржаўны;
  • 7 інфармацыйных агенцтваў: 2 дзяржаўныя і 5 недзяржаўных;
  • 52 сеткавыя выданні (45 дзяржаўных, 7 недзяржаўных);
  • 182 тэлерадыёвяшчальныя СМІ, з іх 104 дзяржаўныя (63 радыёпраграмы і 41 тэлепраграма) і 78 недзяржаўных (26 радыёпраграм і 52 тэлепраграмы).
Нягледзячы на ўсё большую канкурэнцыю на інфармацыйным рынку, айчынныя СМІ па-ранейшаму застаюцца галоўнай крыніцай інфармацыі для беларусаў.

Буйнейшымі нацыянальнымі медыя з’яўляюцца Белтэлерадыёкампанія , ЗАТ "Другі нацыянальны тэлеканал", ЗАТ "Сталічнае тэлебачанне" , выдавецкі дом "Беларусь сёння", выдавецкі дом "Звязда", Беларускае тэлеграфнае агенцтва.

Ва ўмовах змянення сусветнай інфармацыйнай прасторы і дынамічнага развіцця тэхналогій, фарматаў, метадаў падрыхтоўкі і перадачы інфармацыі медыйная галіна Беларусі сёння актыўна рухаецца ў напрамку лічбавай трансфармацыі.