Сродкі масавай інфармацыі ў Беларусі

У Беларусі актыўна развіваюцца нацыянальныя сродкі масавай інфармацыі: друкаваныя, тэлевізійныя і радыёвяшчальныя СМІ, сеткавыя выданні.

Асноватворным нарматыўным прававым актам, які рэгулюе ўзаемаадносіны ў медыйнай сферы, з'яўляецца Закон Рэспублікі Беларусь "Аб сродках масавай інфармацыі".

На 1 мая 2025 года ў краіне зарэгістравана:

  • 907 друкаваных сродкаў масавай інфармацыі (364 газеты, 528 часопісаў, 14 бюлетэняў, 1 каталог), з іх 397 дзяржаўных і 510 недзяржаўных;
  • 7 інфармацыйных агенцтваў: 2 дзяржаўныя і 5 недзяржаўных;
  • 77 сеткавых выданні (65 дзяржаўных, 9 недзяржаўных);
  • 150 тэлерадыёвяшчальных СМІ, з іх 77 дзяржаўных (39 радыёпраграм і 38 тэлепраграм) і 73 недзяржаўныя (28 радыёпраграм і 45 тэлепраграм).
Нягледзячы на ўсё большую канкурэнцыю на інфармацыйным рынку, айчынныя СМІ па-ранейшаму застаюцца галоўнай крыніцай інфармацыі для беларусаў.

Буйнейшымі нацыянальнымі медыя з’яўляюцца Белтэлерадыёкампанія , ЗАТ "Другі нацыянальны тэлеканал", ЗАТ "Сталічнае тэлебачанне" , выдавецкі дом "Беларусь сёння", выдавецкі дом "Звязда", Беларускае тэлеграфнае агенцтва.

Ва ўмовах змянення сусветнай інфармацыйнай прасторы і дынамічнага развіцця тэхналогій, фарматаў, метадаў падрыхтоўкі і перадачы інфармацыі медыйная галіна Беларусі сёння актыўна рухаецца ў напрамку лічбавай трансфармацыі.