Ключавыя экспартныя тавары і паслугі

Рэспубліка Беларусь ажыццяўляе шматвектарную знешнеэканамічную палітыку і падтрымлівае гандлёвыя адносіны з больш як 200 краінамі свету. Экспарт з’яўляецца адным з прыярытэтаў развіцця беларускай эканомікі. Больш за 60% вырабленай прадукцыі пастаўляецца на замежныя рынкі, што характэрна для краін з высокай ступенню развіцця і адкрытасці эканомікі.

За апошнія гады Беларусь атрымала статус аднаго з вядучых экспарцёраў харчавання.

Высокая роля ў агульным аб’ёме экспарту і машынабудаўнічай галіны. Штогод больш за 75% вырабленай прадукцыі ў гэтым сегменце прадаецца за межамі краіны.

Расце месца і роля краіны на міжнародным рынку паслуг. У параўнанні з 2010 годам іх экспарт павялічыўся больш як у 2,1 раза. За 2021 год гэты паказчык перавысіў $10,2 млрд і склаў 20,8% у агульным аб’ёме экспарту краіны.

Значны рост дэманструюць камп’ютарныя, тэлекамунікацыйныя і інфармацыйныя паслугі, экспарт якіх за 2021 год склаў $3,2 млрд, што больш як у 8 разоў перавышае вынік, дасягнуты ў 2010 годзе. Удзельная вага экспарту гэтых відаў паслуг у агульным аб’ёме паслуг у 2021 годзе склала 31,4%.

Рэспубліка Беларусь уваходзіць у лік сусветных лідараў па экспарце IТ-паслуг на душу насельніцтва. У топ-100 лепшых аўтсорсінгавых кампаній свету за апошнія 10 гадоў ‒ шэсць ІТ-кампаній з беларускімі офісамі.